X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 18 بهمن 1402
تعداد بازدید خبر : 157
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 18 بهمن,1402 | 03:02 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 18 بهمن,1402 | 02:59 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 18 بهمن,1402 | 03:02 ب.ظ

تداوم خشونت علیه زنان و دختران در آمریکا

  • تداوم خشونت علیه زنان و دختران در آمریکا

بنا بر اعلام ائتلاف ملی علیه خشونت خانگی، امروزه از هر 4 زن در ایالات متحده، 1 نفر نوعی خشونت خانگی را از طرف شریک زندگی خود تجربه می کند.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، زنان رنگین‌پوست، به‌ویژه آنهایی که دارای گذشته محروم هستند، به‌طور چشمگیری بیشتر در معرض آزار خانگی و پیامدهای آن قرار دارند.

کمیته منع تمامی اشکال تبعیض نژادی سازمان ملل متحد در ملاحظات نهائی خود در سپتامبر 2022، نسبت به تأثیر نژادپرستی سیستماتیک بر دسترسی زنان و دختران به خدمات جامع بهداشت و سلامت باروری در ایالات متحده به صورت برابر و بدون تبعیض ابراز نگرانی کرد.

فقدان دسترسی به بیمه درمانی و مراقبت های پزشکی، میزان مرگ و میر ناشی از سرطان های دهانه رحم و ناشی از زایمان را در ایالات متحده نسبت به سایر کشورهای مشابه افزایش داده است، و نکته مهم آنکه زنان سیاه پوست با نرخ بیشتری نسبت به سایرین جان خود را از دست می دهند.

همچنین بر اساس ملاحظات نهائی کمیته منع تبعیض نژادی، زنان متعلق به اقلیت های نژادی و قومی، به ویژه زنان بومی، زنان مهاجر و زنان آفریقایی تبار به میزان قابل توجهی در ایالات متحده قربانی خشونت از جمله خشونت جنسی هستند.

این قربانیان با کمبود سرپناه و خدمات کافی، از جمله عدم دسترسی به جعبه های مراقبت پس از تجاوز جنسی و فقدان کارکنان آموزش دیده در مراکز خدمات بهداشتی، رو به رو هستند.

مواردی نظیر سطح بالای تجاوز و خشونت جنسی علیه زنان بومی و عدم دسترسی به مراقبت‌های اولیه پس از تجاوز در ایالات متحده، در گزارش سالانه عفو بین الملل در رابطه با وقایع سال 2023 نیز مطرح شده اند. 

این گزارش همچنین ضمن اشاره به نرخ بالای ناپدید شدن و قتل زنان در ایالات متحده، اعلام کرده است تعداد دقیق زنان بومی قربانی خشونت یا ناپدید شده، مشخص نیست، زیرا دولت ایالات متحده یا داده ها را جمع آوری نکرده یا به اندازه کافی با دولت های قبیله ای هماهنگ نیست.

 

ارسال نظر: