X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 21 بهمن 1402
تعداد بازدید خبر : 169
تاریخ ثبت : شنبه, 21 بهمن,1402 | 08:29 ق.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 21 بهمن,1402 | 07:13 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 21 بهمن,1402 | 08:29 ق.ظ

سازمان ملل: ۱۰ درصد کودکان زیر ۵ سال غزه سوء تغذیه حاد دارند/ نهادهای حقوق بشری خواستار جلوگیری از نسل‌کشی در غزه

  • سازمان ملل: ۱۰ درصد کودکان زیر ۵ سال غزه سوء تغذیه حاد دارند/ نهادهای حقوق بشری خواستار جلوگیری از نسل‌کشی در غزه

سازمان ملل اعلام کرد که تقریبا ۱۰ درصد کودکان زیر پنج سال در غزه از سوء تغذیه حاد رنج می‌برند.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، کارشناسان سازمان ملل متحد اعلام کردند که طبق تحقیقات اولیه این سازمان، از هر ۱۰ کودک زیر پنج سال در غزه، تقریبا یک نفر از سوء تغذیه حاد رنج می‌برد.
 

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بنا به گفته گروه‌های حقوق بشری، نظامیان رژیم صهیونیستی با جدیت از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه جلوگیری می‌کنند.
 

این در حالی است که حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه همچنان ادامه دارد.
 

ارتش رژیم صهیونیستی طی ساعات گذشته سه خانه را در شهر رفح در جنوب نوار غزه بمباران کرده که طی آن 22 فلسطینی شهید شدند. تعدادی هم مفقود و زیر آوار هستند.
 

از سوی دیگر اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان أمل در خان‌یونس یورش برده و قصد خارج کردن این بیمارستان از خدمت را دارد.
 

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه نیز گفت: یورش به بیمارستان أمل در راستای تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای خارج کردن تمامی بیمارستان‌های نوار غزه از خدمت رسانی به مردم غزه صورت می‌گیرد.


در چنین شرایطی و با وجود حملات گسترده رژیم صهیونیستی به نوار غزه، روند کمک رسانی به مردم این منطقه به سختی انجام می شود.
 

موسسه خیریه اکشن اید اعلام کرد که تمامی افراد در غزه گرسنه هستند و ساکنان این منطقه برای رفع همه نیازهای خود تنها به یک و نیم تا ۲ لیتر آب ناسالم دسترسی دارند.

در همین حال سازمان عفو بین‌الملل و نهادهای حقوق بشری خواستار تحرک فوری جامعه جهانی برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه شده اند.


 

ارسال نظر: